donderdag 7 juni 2007

Dag 9 Arlbergpas




Vandaag vanaf de camping aan de bodensee richting alpen
Gisterenavond een fikse onweersbui en dan is zo n klein tentje extra klein, maar waterdicht

Ik volg de route van hans reitsma, zoals velen
Het zijn drie boekjes met daarin routes richting rome
Het is opgedeeld in routes van ca 80 km
Per route heb je een kaart met beschrijving wat heel gedetaileerd is, wijzigingen heb ik van zijn website gehaald
Dus eerste rechts, bij de brug links. Onder tunneltje door etc.
Om het te volgen moet je de kaart, de kilometerteller en de echte weg in de gaten houden
Het lijkt erg veel op het pijltje/bolletje systeem wat je bij autorally,s veel ziet, dus dat ken ik wel.
Meestal doe ik dat samen met bram die dan kaart leest, dus nu alles alleen.
Volgende keer mee bram !

Maar goed. Al zwabberend van duitsland naar zwitserland en oostenrijk uiteindelijk de alpen in.
Ik heb "goede benen" vandaag en dat houdt in dat ik er flink de snelheid in heb.
Uiteindelijk sta ik om 1700 voor de ahlbergpasse
Ik kijk omhoog en zie een enorme berg voor me liggen. In de sneeuw en in de wolken.
Inmiddels zit ik op 1400 meter hoogte, voor campings is het te koud
Besluit geen risico te nemen en "het toetje" tot morgenvroeg te bewaren.
Voor 45 euro heb ik een geweldig kamer en voor het eerst sinds 9 dagen lig ik in bad, dat is pas echt genieten..
Als ik op de kilometerteller kijk heb ik precies 100 km gereden, en dan begint het te onweren.
Je moet op het juiste moment stoppen zullen we maar zeggen...

Gruss got !

Hams

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Hans,

Laat ik vandaag eens de eerste reactie geven.
hoe voelt het in de bergen, het is al lang geleden dat we er samen waren, maar als je terugkomt dan is het toch wel geweldig we zijn dan maar kleine poppetjes in de natuur, Hier alles rustig, ben met Ria Jan en Peter naar Horst geweest Pa was blij met hun bezoek.
Rene en Cle zijn ook al op de canarische eilanden dus allemaal lekker vacantie houden,
Geniet van al het moois wat je tegenkomten ga niet te hard.
kus van Ma.

Anoniem zei

Ha die Hans,
Zie je wel dat een hotel ook heel fijn kan zijn. Heel veel succes morgen. Als het niet meer gaat kun je ook nog skiend naar beneden.
groetjes van Luuk en Teddy

Anoniem zei

Héé Hans,
...gewoon waaauw! ....en dan ook nog een juiste beslissing op het juiste moment. Zie je wél dat je 't óók zonder mij kunt?!! Ik zendt je hierbij wat extra energie voor morgen toe -> -> ->! Ciao makker, groeten Ton en Monique.