zaterdag 2 juni 2007

Dag 4


Allereerst bedankt voor al jullie reacties, het is duidelijk er is geen weg terug.
Ik kan vanaf mijn blackberry telefoon niet reageren op de mailtjes, wat soms wel beter is.

Ok, vanmorgen om 8.45 vertrokken langs de Rijn.
Mooie stadjes met veel chinezen en amerikanen
Het weer zag er veelbelovend uit, voor het eerst zonder regenjack.
Na 45 km Rijn bij Ingelheim het achterland in.
Veel akkers, en inderdaad veel bieten.
Toen met pont de Rijn over en lange stukken door een paar mooie bossen, veel bieten en troosteloze plaatsjes.
Uiteindelijk na 150 km een camping gevonden.
Wat bracht de dag.? Vriendelijke Duitsers. Vraag je de weg dan schrikken ze niet zoals in Nederland.
Maar liefst 4 keer fietsten ze met me mee om de weg te wijzen. De laatste wegwijzer was een prof. Geschiedenis die 50 km als gids naast me bleef fietsen.!

Gute luft....

Hans

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Hans,

Ik heb het al vaker gezegd: er zijn heden te n dage ook vriendelijke duitsers, maar jij weet ze zeker te vinden! Ga je met de afstanden die je zo per dag rijdt niet véél te snel?? We moeten de beloofde 3 weken afzien natuurlijk wel gaan krijgen....Komt vast goed! Morgen zum Sontagkirsche und weiter fahren bruder!
Groeten uit Haps

Anoniem zei

Ha die Hans,

Je vliegt er overheen zo te zien! Als het goed is kom je vandaag door Heidelberg. Hier móet je even stoppen, een prachtige oude stad met goede terasjes! Ik hoor je niet over spierpijn en andere calamiteiten - lekke banden, veerpontjes die uren duren ?? En zijn de Duitse Apfelstrudel's nog steeds ok? Of is het inderdaad één groot pasta festijn.
Veel groeten, fiets ze, Mirjam

Anoniem zei

Ha,Hans,

Het gaat voorspoedig, zo te lezen op je blog.
Geniet er met volle teugen van !!!
Goeten Rob en de rest.

Anoniem zei

Hoi Hans, ik kom net terug van een kanotocht door de grachten. Onderweg zag ik Ramses Shaffy op het terrasje aan het water van zijn verpleegtehuis zitten. Een beetje te staren naar wat varend voorbij komt. Hij is aan het dementeren. Maar er zullen zelfs bij hem vast nog wel hoogtepunten tebinnen schieten uit zijn roemrijke verleden. Wat wil ik daarmee zeggen.: Hans stel dat het met jou ook zo afloopt over 40 jaar, dan weet je in ieder geval dat deze onvergetelijke fietstocht naar Italie vast en zeker in flarden bij je terug zal komen. En dat je die barre tocht niet voor niets hebt gedaan.
Is toch een fijne troost????
groet
Theo