dinsdag 12 juni 2007

Dag 14, Verona Lazise





Na een nachtje "bijslapen" vroeg op de fiets.
Langs het Gardameer richting Verona.
Zonder al te veel toeristen is het een prachtig gezicht dat Gardameer met al zijn prachtige stadjes.
Wat me gisteren opviel was dat het water voordat het het Gardameer instroomt eerst door enorme waterzuiveringsinstallaties gaat en zie, de toerist wil helder water en hij krijgt het..
Op het eind van het Garda de route gevolgd richting Verona.
Op een bepaald moment stond ik aan de rand van een gapende afgrond, het viaduct werd gerenoveerd.
Geen nood. Twee wegwerkers werden erbij gehaald en op last van de baas werd ik "omgeleid", toch mooi.
Eenmaal in Verona moest ik de terugreis naar Nederland wijzigen, wat ook weer een bijzondere belevenis is aangezien niemand engels of duits spreekt.
Maar goed, een officieel uitziende senora verzekerde mij dat ik met het gewijzigde ticket tot Munchen kon komen en dat de Duitsers verplicht zijn om mee te werken, we zullen zien.
Vervolgens met een fraaie boog naar het Gardameer waar ik het in elk geval voor diverse familieleden fameuze plaatsje Lazise weer heb bezocht als standplaats.
Laatste keer 10 jaar geleden, keren daarvoor ca 30 plus.
Ben er wat betreft tentinhoud niet op vooruit gegaan...

Hans

Met weer 120 km op de teller, het lijkt wel sport!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Hans,

Ik heb iets gemist geloof ik. Je bent er al! 6 dagen te vroeg? Met enige jalouzie hebben we het verslag gevolgd. Klasse - Heel goed gedaan! Je gaat toch nu niet als een idioot terug naar Nederland hé? Rome is nu binnen fietsbereik... Aan de andere kant is het ook fijn om weer thuis te komen ...

Goede reis ! groeten, Mirjam

Anoniem zei

Hoi Hans,
Je heb je doel bereikt, Verona en dan ook Lazisse geweldig . Proficiat jongen je hebt je dromen weer eens waar gemaakt, Ik mag het misschien niet zeggen , maar ik ben toch apentrots op jou.
Goede reis verder , Groetjes Ma

Jel zei

Rome is toch je doel of heb ik het mis. Even nakijken.
liefs, Marielle