zaterdag 9 juni 2007

Dag 11 Prad-Italie




Vandaag, volgens de routemaker, 1 van de 2 zwaarste routes, maar ook een van de mooiste
Die andere had ik gisteren al.
Na het hele ochtentafreel te hebben afgerond (wassen, tent opbreken, ontbijten) ben ik elke keer 1 1/2 uur verder.
Maar goed de plicht roept en ik start de fiets en rijd door de schitterende dorpjes (vooral als het bergaf is)
Vanuit Landek begint de aanloop naar de Bregenzpass.
Dat houd veel vals vlak in en gewoon doortrappen.
Na de grensovergang met Zwitserland begint de ruim 7 km klim, elk bocht heeft een nummer (van 11 naar 1), dus dat motiveert
Ik heb mijn petje op en helm af wat veel zweet scheelt.
Bij no 5 besluit ik om te kijken of het zonder af te stappen lukt.
Uiteindelijk ga ik juichend over de finish, maar ook hier hebben de oostenrijkers nog een verassing...
Na de afdaling hebben ze nog een 7 km vals vlak.
Uiteindelijk toch nog een kadootje, bijna 20 km downhill met soms wel 20 procent daling.
Samen met een jonge oostenrijkse mountainbiker racen we naar beneden.
Sta eerst nog even stil bij het Lago di resa...
Inmiddels ben ik in Italie en inderdaad het was een van de zwaarste en moeilijkste tochten ( 85 km)
Na een telefoontje van Reinoud begin ik aan de pizza...

Ciao

3 opmerkingen:

Anoniem zei

HA, Hans,Gefeliciteerd, Italie heb je gehaald. Ik ben helemaal trots op jou ALs ik zo je reisverslag leest dan fiets je behoorlijk hard maar geniet toch van al het moois wat je zo tegenkomt. Hoeveel dagen moet je nu nogvoor je Rome ziet In Lazize en Verona wel even afstappen en een duik in het Gardameer nemen
We blijven volgen , sterkte voor de volgende dagen ,veel liefs Ma

Anoniem zei

hallo hans,

proficiat met "cross the border"
van het door ons allen zeer geliefde Italie. Het gardameer en het Lago Maggiore lonken al in de verte.
Het water zal wel niet zo heel warm zijn, maar een verfrissende duik
is nu zeker zo lekker.
Kom je nog langs Isola Bella?zeker de moeite waard.
Wij hebben de Site van Hans Reitsma bekeken en de ervaringen van andere pioniers bekeken, zeer indrukwekkend allemaal.Wat echter opviel waren de vele lekke banden ,die de meesten gehad hebben en waarmee ze een hoop tijd verloren hebben.
Heb jij geen lekke banden gehad?
Niet,des te beter.
De Pamobiel heeft zijn ritjes naar Horst keurig gedraaid en de naamgever is weer volledig op de hoogte en wenst je het allerbeste


Groetjes rob en de rest familie

Anoniem zei

ha die hans eindelijk een berichtje van je bioscoop-vriendinnetje. ik vind het helemaal geweldig je verslag
te lezen elke dag. Het fietsen
vind ik al fantastisch, maar jouw schrijven is ook aimable, wat moet het je toch een kick geven!!!! heel veel succes verder, groetjes gerdy