vrijdag 8 juni 2007

Dag 10 Zuid Tirol





Genoten van hotel, bad en ontbijt
Fiets "opgetuigd" en op naar de ahrlbergpasse
Van 700 naar 1793 meter
Volgen mijn route 1 vd 2 zwaarste routes
Heb de hartmeter maar omgedaan
Al slalommend omhoog, de eerste 2 km met 10 procent. Daarna een kilometer of 8 met slechts 5 procent
Het Is prachtig weer en er komt net zoveel water van de bergen als van mij
Uiteindelijk, met het verstand op nul, kom ik boven
Daarna gaat het lang en hard naar beneden en af en toe een klimmetje om het niet af te leren.
In een bocht zie ik te laat zo n klim en maak een schakelfout waardoor de ketting vast slaat.
Met geen mogelijkheid krijg ik hem los, en het eerste beste dorp is verder weg dan ik hoop.
Met uiterste concentratie en zwarte handen lukt het me de schijnbaar total-loss situatie op te lossen en de fiets loopt weer als een zonnetje.
De laatste camping voor de al even fijne reschepass zit op 60 km
Ik besluit er maar een punt achter te zetten en denk aan Roberts wijze woorden, mensen zijn niet gemaakt om te fietsen..
Voor de rest is oostenrijk ook buiten het ski seizoen prachtig. Dat weten meer mensen
De camping staat vol hollanders.

Hans aus tirol

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi. Ik ben helemaal verbaasd over wat jij in '1 dag allemaal doe en toch de moed er nog in houd.
Al die bergen en dan toch maar het goede pad houden,geweldig dat je dit allemaal even lapt.
Gelukkig is het weer in Oosterijk behoorlijk, dus morgen maar weer lekker verder ga niet te hard he! Veel liefs Ma

Jel zei

Hoi Hans, imposant zoals je de Duitsers en de Oostenrijkers van je 'afslaat' op weg naar Rome. Je beschrijving doet me denken aan een '(levens-)wijsheid' van een collega fietser uit Australie. Je denkt dat je de finish hebt bereikt als bij de top bent aangekomen - al snel realiseer je dat er een volgende berg in het verschiet is... moraal: it's all about enjoying the journey!
en zo te zien doe je dat op en top. Ga zo op de bike hier en zal visualiseren dat ik naast je rijdt ergens in die Alpen - mooi idee (mijn ketting blijft er op)
Gruss Gott (nu je toch in de buurt bent) en keep on going - groeten van ons allen!