maandag 11 juni 2007

Dag 13, Torbole



Vanacht echt Italiaans onweer, dan voel je je toch wel erg kwetsbaar in zo'n tentje.
Maar volgens het "vaste systeem" om half acht de tent uit.
Koffie gedronken bij duitse buren en via de via vino richting Garda.
Tussenstop in Trento.
Met de fiets ben je toch beperkt, je moet hem en vooral alle tassen bij je houden.
Veel "sit seeing" zit er dan ook niet in.
Op de grens van Trento begint ook het echte Italie.
De boomgaarden, waar ik inmiddels verstand van heb, worden plotseling anders.
De Tirolers snoeien de bomen tot zo.n twee meter, de Italianen laten het maar groeien
De Tirolers maaien het gras en je ziet geen appeltje op de grond.
De Italianen spuiten het gras gewoon dood, schudden aan de bomen en laten de appels liggen..
Maar goed,laat ik niet te negatief zijn, er zijn tenslotte maar weinig buitenlanders met bv een 2e huis in Oostenrijk.
Na een uiteindelijk forse tocht werd ik met donderend applaus bij Torbolle aan het Gardameer binnengehaald..
Het regent pijpenstelen en voor de broodnodige slaap maar ingecheckt bij een aardige Italiaanse oma "mit zimmer"...

Hans

2 opmerkingen:

Peter zei

Hai Hans! Het gaat dus allemaal goed daar? Wij zijn hier in Grave erg trots op je hoor!Wij raken al in paniek van op en neer naar Zeeland... Maar ik denk dat ik de volgende keer ook van de partij ben.. Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, (ivo is een opschepper en schijterd, eerst jou laten uitproberen!!!) Hans jij weet ook dat ik je nooit in de steek zal laten, en het was dat ze me hier thuis tegen hielden anders was ik dit jaar al mee gegaan... Haha.. Ben je trouwens nog een leuk Italiaans clubje voor me tegen gekomen, dan kun je daar de volgende keer komen logeren als je weer gaat... Groetjes Ivo en Ilja en de rest natuurlijk!!!

Anoniem zei

Hoi Hans,
Je hebt Lago di Garda gehaald! Ga je morgen langs het Gardemeer naar beneden? (tot aan Garda). Is een stuk van plusminus 45 km strak langs het water). Voor een extra oefening kun je ook nog even de "Monte Baldo" beklimmen.(ligt halverwege tussen Torbole en Garda) Prachtig als je bovenop bent om Lago di Garda onder je te zien liggen ( zeg maar een extra bergje van 2216 meter hoog ter oefening/cooling down, of iets dergelijks...)"Zou ik wel gedaan hebben"...ahum.. Nu heeft Reinout nog een waarschuwing afgegeven betreft die Pizza-betekenis. Een warm onderkomen heb je kunnen vinden bij een aardige oma(zou ik ook gezegd hebben), maar de vraag die bij me opkomt; bereid die oma, of ben jij toe aan zo'n "pizza"...? Hoor het nog wel. Heb het vandaag nog even over je gehad, het trekt gewoon dit verhaal aan iemand te vertellen. Kijk je weer goed uit morgen!! Ciao amico, Ton