zondag 10 juni 2007

Dag 12, Lago di Caldaro




Het kamperen voegt een nieuwe dimensie toe aan deze vrijwillige overlevingstocht.
Wat ik niet wist was dat de Italiaanse Oostenrijkers een dermate goed contact hebben met de "grote baas van boven" dat s avonds de kraan wordt opengezet terwijl overdag de zon keurig schijnt.
Het resultaat was een nacht die mij deed denken aan de tijden van weleer toen we nog in militaire tentjes kampeerden en heuse grachten rondom de tent groeven.
Dat laatste was ik vergeten het resultaat was overeenkomstig, drijfnat..
Nadat de hoogtezon weer was aangezet brandde ik om half acht uit de tent dus, aan de bak.
Ook de italiaanse oostenrijkers hebben, net als de duitsers fruitbomen.
De hele dag door appel, peren en pruimgaarden gereden.
Het was zondag wat inhoud dat de mensen hier massaal op de motor of mountainbike springen.
Na de twee alpenpassen merk ik dat ik bergconditie begin te krijgen, hoewel het een tamelijk makkelijke route was.
Eindstation voor vandaag het koude meer of te we'll lago di caldaro
Dat de benen het na 12 dagen bijzonder gebruik gaan merken viel me op toen ik uitrustend op het strand in slaap viel.

Morgen op naar het Gardameer met inmiddels al 1250 kilometertjes op de teller ( zonder te tanken en zonder lekke band)

Hans

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi ,daar ben ik weerIk had net even op de kaart gekeken , het Gardameer ligt al in zichtDaar hebben we toch heel wat vacantie,s doorgebracht, Italie trekt toch altijd nog wat waren we toen nog jong !Het fruit was er vroeger ook al en gloeiend heet was het er ook, maar ik zou nog best eens terugwillen , niet op de fiets maar vliegend. Voor morgen een fijne dag en geniet van al het mooie wat je tegenkomt.
kus , Ma

Anoniem zei

Hoi Hans,
Fiets effe door naar Rome joh.
Nou je toch zo lekker bezig bent!
D'r is geen zak te beleven in Nederland....
Dus....!
groet Theo

Anoniem zei

Hé Hans,
Heb je verhaal na ons telefoontje van vrijdagavond van dag tot dag doorgenomen. Stiekum zijn we hier toch wel trots op je. 1250 km in de benen, geweldig! Kijk uit voor Pizza's in Italië...., kom ik later op terug!
Theo schreef dat er hier in Nederland geen zak te doen is, maar daar ben ik het niet mee eens. We hebben vrijdagavond beslist een hoogtepunt meegemaakt van wat een provinciestadje als Nijmegen vermag! De Rolling Stones voor meer dan 40.000 mensen in het Goffertpark. Geweldig! Ik was met mijn zoons naar de Stones! Het weer bleek echter van te voren een spelbreker. Voorprogramma Van Morrisson werd afgelast vanwege onweer, bliksem en hooosbui. Stijn en ik hebben de eerste hoosbui thuis afgewacht en zijn daarna op de motor vertrokken. Kregen we precies de wteede bui( die nog een paar graadjes erger was....) op onze taas! Een waar regengordijn waar we doorheen mesten. Stijn vond het prachtig, "YES, YES" schreeuwde hij door de straten, maar iki kneep 'm toch wel behoorlijk op de motor p een spekgladde weg. Enfin, doorweekt aangekomen. Maar dat was gelukkig de laaste bui en we hebben van 9 tot half 11 een héél goed concert meegemaakt.Een enorme belevenis om samen met je zoons naar de Stones te gaan. Ik weet zeker, dat jij over een jaar of drie, vier (Charlie Watts is dan 70, Jagger 67, Richards 68...!!!) die kans ook nog wel eens krijgt! Intussen is het fietsen geblazen. Nu je reis zo voorspoedig gaat dat je al over enkele dagen in Verona aankomt, heb ik het vermoeden, dat we elkaar dit weekend nog wel kunne treffen op het feestje van Stijn's 18e verjaardag, zaterdag. Afgelopen zaterdag mocht ik het hockeyteam van Martijn, Bas en Tom begeleiden naar Upward in Arnhem. Wij hebben verdiend met 4-1 gewonnen en zijn als vijfde in de competitie geëindigd. O, ja ik waarschuwde jou voor Italiaanse Pizza's. Wellicht is het jou nog niet bekend, maar Pizza betekent in het Italiaans een afkorting voor: 'Plotselinge Ingeving van Zinnelijk en Zondige Avances.' Dus pas op, kijk uit voor die Italianen en keer behouden terug naar dat heerlijke land waar niets te beleven is: Nederland! Tot gauw, veel succes en hartelijke groeten, Reinoud.