vrijdag 15 juni 2007

Dag 17 Terugreis


Gisteren de reis passend afgesloten in verona
Jan berben, ontmoet op dag 6, belde dat hij en zijn vrouw in verona waren aangekomen. Samen een hapje gegeten, bijzonder moment
De trein vertrok om 7 uur dus vroeg uit de veren
Vanuit Munchen reis ik eigenlijk op een kaartje voor maandag as en de fiets kan eigenlijk niet mee.
Met mijn beste duits, blauwe ogen en blonde haren zit ik inmiddels in frankfurt, waarbij ik regelmatig van mijn "platz" af moet.

Wat afsluitende woorden over de tocht. Zoals gezegd, veel tijd om over andere dingen na te denken dan de route vinden en erop te blijven Is er niet
Toch is het bijzonder om iets waar ik een half jaar absoluut geen beeld van had zo te ervaren en "gewoon" te maken
Toen ik het idee van de fietstocht tot doel had verklaard begon het orienteren en informeren
Toch was ik knap zenuwachtig voordat ik uiteindelijk op de fiets stapte en wegreed
De ervaring hield zo n beetje gelijke tred met de schooheid van de route.
Waren limburg en het Ruhrgbied toch wat unheimisch, naar mate de ervaring toenam en de zon scheen blijkt ook zo n "fietsvakantie" snel te leren
Hoewel ik nog niet thuis ben kijk ik er nu l op terug als een unieke ervaring
Vooral het fietsen geeft een uniek "beeld" van hetgeen waar je doorheen reist
Kortom, een openbaring die ik iedereen kan aanraden

Tenslotte
Het idee van de weblog heb ik van eus en marielle uit sydney afgekeken
Ik hoop dat mensen die het gelezen hebben er fietsinspiratie van gekregen hebben
Voor mij waren alle reacties, die marleen dagelijks doormailde, altijd een moment van goed gevoel
Bedankt

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo hans ,

fijn dat je weer thuis bent,
na het bekijken van je eigen fotoreportage heb ik een goede indruk gekregen hoe het avontuur echt is verlopen.het tentje was wel erg klein.Had deze alleen in opgevouwen staat gezien.
ook die eenzame fietser onderaan die inmense bergtop was zeer indrukwekkend.
in italie waren weer veel herkenningspunten en de daarbij horende herinneringen.
daartoe behoorde zeker die van die ene strandstoel met opdruk la Quercia.

Jel zei

Lieve Hans,
Wat een prachtige ervaring. Waaw! Dacht even dat Rome je doel was maar gelukkig mocht je in Verona al jezelf feliciteren met je behaalde succes! Ik moet zeggen dat voor mij het verhaal nog niet af is. De thuiskomst en het wederzien en vooral ook de foto's die je mogelijk onderweg hebt gemaakt, zien wij hier nog graag tegemoet. Sorry, wij op afstand kunnen niet even langs komen om ze te bekijken vandaar. En als je lizzy er ook nog even op zet, maak je vooral Florien ook helemaal blij. hi hi. veel liefs, Marielle