woensdag 2 juli 2008


Dag 5, Robella naar Lago di Orta

Vanmorgen om 7 uur stond het ontbijt in de b&b klaar.Een bijzondere ervaring hoe mensen van dik in de 70 zo gastvrij kunnen zijn.Stukje in het "hotelboek" geschreven, op de foto en een rekening van 25 euro.En dat terwijl ik een avonddiner plus de nodige versnaperingen heb gehad, heb het ruim goed gemaakt want dat raakt mij als "klant".Dan de tocht, dwars door de bossen vlieg ik naar beneden.Het is onbeschrijfelijk mooi, dus ik stop af en toe.Over een enorme brug word ik bijna door een ambulance aangereden, hoezo klantgericht!Dan zo n 50 kilometer rijstvelden.Bloedheet en saai, maar ooit komt er een een eind aan. Geloof dat het de po_vlakte is.Realiseer me dat de romeinen ooit zijn begonnen met dit bijzondere irrigatiesysteem waardoor ieder weitje onder water,met rijst, staat.Misschien een idee in overasselt? Aan de overkant melden de voorlopers van de alpen zich.Een gevoel alsof ik een wedstrijd heb gewonnen maakt zich meester van mij, toch zonnensteek ?Direct weer bergop.Maak met mezelf de afspraak dat ik me niet gek laat maken en fiets fluitend omhoog.Daar heeft het grote opperhoofd niet van terug.. Uiteindelijk beland ik aan het lago d orta op een camping waar ik de mooiste plek van italie krijg. Eindelijk gerechtigtheid !

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Hans,

Hartstikke leuk dat we weer met je mee mogen reizen! Nu al respect, omdat ik pas geleden heb gezien hoe hoog de bergen rondom Monte Carlo zijn...

Geniet ervan, Mirjam