dinsdag 1 juli 2008

Dag 3, 31 juni 2008

Goede nachtrust gehad.Om half 7 sta ik naast de tent.Een uurtje later blijkt ook hier elk dorp bij de kerk een prima ontbijtplek te bieden met wasgelegenheid.Het is warm en het wordt nog veel warmer.Drie uur lang ben ik aan het klimmen en het houdt niet op.Het mooie van de routeschrijving, en tevens het deprimerende, is de hoogte- kaart.Klimmen is niet echt mijn hobby. Maar met een zware fiets en 17 kilo bagage is het een aanslag op alles.Na 20 km martelen de beloning, bergaf.Na ca 60 km de verassing om het nooit meer te vergeten.Van 200 naar 1200 m in 5 kilometer.Compleet gesloopt besluit ik na 3 km om de km te stoppen.Dankzij 3x cuppa sup (koud maar dat is het laatste waar je je druk overmaakt) kruip ik omhoog.Stop bij het eerste winkeltje voor water, de eigenaresse komt 2x buiten kijken hoe het met me gaat en zwaait me bezorgd uit.Als ik zo door ga ben ik eerder boven dan zij (schat haar toch 90)Gelukkig is het leed geleden en via een prachtige bergkam bereik ik eerder dan een naderend onweer een dorpje met hotel.Vroeg naar bed, dus...

Geen opmerkingen: