zaterdag 5 juli 2008


Bern Courtavon, dag 8

Goed geslapen in het stadspark van Bern dat voor camping doorgaat.Bijzondere plek en bijzonder om te zien hoe nijver die zwitsers zijn: allemaal bezig en het moet gezegd worden het ziet er top uit.Voordat je Bern uit bent en ontbeten hebt ben je effe verder.Bern lijkt mij een prachtige stad, maar als "eenzame" fietser heb je daar ook weinig te zoeken.De route was weer helemaal top, zwitserland op de fiets is prachtig maar met een brommertje nog mooier.Rond de middag blijkt een stuk van de route afgesloten te zijn en de trein is stuk.. En dat in Zwitserland.Dankzij een nieuwe echt zwitserse route krijg ik een omleiding.Het eerste stuk word ik vergezeld door een wielrenner die gelukkig engels spreekt, altijd leuk om na een paar dagen weer een normaal iemand te spreken.Uiteindelijk moet ik linksaf, de politie zegt dat ik goed op moet letten en de rest versta ik niet.Al zwetend kruip ik omhoog, plotselijng en hoop motors, auto's en wielrenners.Ik zit midden in een wielrenwedstrijd. Alleen zij naar beneden ik omhoog.Rond 1600 bereik ik de top, kom sinds tijden een stel collega fietsers tegen die met omgebouwde racefietsen op pad zijn.Uiteindelijk vind ik een obscure camping net over de franse grens.Met bijna 100 km op de teller is het mooi.Opvallend is dat er maar weinig campings zijn en veel hotels gesloten.Uiteindelijk beland ik op een lokale bbq waar je voor 4 euro toch heel behoorlijk eet..

1 opmerking:

Anoniem zei

Met groeiend respect en diepe bewondering blijf ik je verhaaltjes lezen...hoe sterk moet de eenzame fietser wel niet thuis komen! Chapeau Broer! René