dinsdag 1 juli 2008



Dag 4, 1 juli

Gisterenavond om half tien mijn bed in Deed me denken aan de wintersport.'S morgens regende het pijpestelen, doet het daar al 40 dagen achter elkaar.Daarbij ook nog mist,minder dan 50 meter en met de mededeling dat er elke week een dode valt, welliswaar meestal een motorrijder. Verlichting aan en op tijd aan de kant.Na een paar uur trekt het op.Het landschap is prachtig.Richting Alba, de hoofdstad van de regio, laat ik de druiven achter me.Italie op zijn mooist, zeker als het bergaf kan.Na Alba worden de druiven vervangen door mais en allerlei soorten fruit.Er is weinig volk onderweg, als ik de weg vraag aan een getatoeerde italiaan zonder tanden maar met staat zegt hij " follow me" Hij voorop in zijn fiat, ik erachter aan.Ruim twintig kilometer rijdt hij voor me, laat het verkeer passeren en blijft voor me rijden.Nadat het volgende stadje in zicht is stapt hij uit en we geven elkaar twee maal een hand, mooi dat dat nog bestaat.Langzamerhand wordt het vlakker met af en toe een echte kuitenbijter en steeds minder mensen.Aan een boerin vraag ik de weg.Nadat de bril,honden,knecht, echtgenoot en kaart erbij zijn gehaald blijkt dat er 3km verderop een bread en breakfast zit.Met 110 km op de teller zit ik op een prachtige plek en geniet van de wijze waarop deze mensen met trots hun wijn openen en voorpoeven. Drie gangen later haak ik af.Van fieten moet je immers afvallen,,,,

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.