donderdag 31 mei 2007

dag 2



Een van de vele vragen is,hoeveel je op een dag kunt fietsen. Tot de Alpen probeer ik zo n 120 km per dag te rijden.
Dus vanmorgen stond ik om half zeven klaar,todat bleek dat mijn nieuwe telefoon kuren vertoonde.
Na 3 verloren uren, plus een reserve mobiel bij de laatste nederlandse kpn winkel, Duitsland in.
Langs de Ruhr loopt een pad van bijna 100 km
De Ruhr is maar een klein riviertje. Na 100 km over een drijfnat pad zag ik er op zijn minst stoer uit.
Totdat met een enorme knal ik onderuit ging en het achterrek gebroken bleek.
Gelukkig is de tijd dat de Duitsers geen fietsen hadden voorbij.
In het eerste beste dorp ging al het werk aan de kant en reed ik een uurtje later weer weg.
Na 120 km probeer ik bij een pizzeria(keuze beperkt zich tot kebab, griek en italiaans ) de nodige spagetti in te slaan.

Viele grusse,
Hans

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Hans,
Als je er nog energie voor hebt:
Wil je ons ook laten weten in welk stadje/dorpje je op het eind van iedere dag bent beland?
En alsof dat nog niet genoeg is graag dagelijks een foto van de 'highlight of the day'. Bijvoorbeeld van een mooi uitzicht langs de route. Maar het mag in het ergste geval ook een zelfportret zijn als je aan het kokhalzen bent van vermoeidheid of gewoon van een bord spagetti bij een italiaans restaurant.
Of overvragen we je hiermee?
groet
Theo
Veel plezier en succes weer morgen!

Anoniem zei

Ha die Hans,

Wat gaaf dat je deze tocht alleen gaat fietsen! Zoals je weet zijn Wilfred en ik indertijd tot Bregenz gekomen. Ik heb ons vakantiedagboek erbij gepakt en zag dat je nu waarschijnlijk ergens rond Zulpich bent beland. Bieten - Bieten - bieten staat er bij ons met vette letters ... De broodjes in het Parkhotel in dit mooie stadje waren overigens niet vers... Verder ontdekten we toen het fenomeen 'biergarten'. Voor niet bierdrinkers, toch een aanrader! Voor morgen, een superafdaling om naar uit te kijken bij Remagen...

Heel veel plezier, Mirjam

Anoniem zei

Hoi Hans,

Een goed begin voor morgenvroeg en haal geen rare dingen uit. Ik weet niet hoe laat jij begint, maar om 7.30 uur zijn je sportvrienden weer paraat in de sporthal bij Quick, om achter René aan te rennen en op de muziek te springen.

Succes en groetjes,
Ronald

Jel zei

je bent echt onderweg! gaaf. Gaan je log nauwgezet volgen. Knap dat je temptation om pa in de buggy/of achterop te zetten hebt kunnen bedwingen. Keep on going, de spaghetti wordt alleen maar beter naarmate je dichterbij de doel komt (combinatie van smaak, lust en skills)
Gr. Eus (en de rest)

Jel zei

ps wanneer gaan we de eerste digitale foto's - as evidence - zien??
gr Eus